De dienstbare gemeente Epe?

De gemeente moet dienstbaar zijn; maar gaat dit nu wel altijd goed? Een voorbeeld welke ik aan den lijve ondervond afgelopen periode en waar ik zojuist een artikel over lees waar ik eigenlijk niet goed van wordt:

© Ruud Jager

12 oktober vorige jaar dien ik een klacht in omdat de onverharde weg in Epe aan de Koepelweg, waar ik woon, vol gaten en spoorvorming zit. Hier moet snel iets aan gebeuren. Onze buurman is ruim 90 jaar en als deze fietst en komt zijn voorwiel in zo'n gat dan kan het goed fout gaan. Dus de noodzaak aangegeven aan de gemeente voor een snelle actie. Er komt een brief een dag later met de melding: "Wij streven ernaar uw brief binnen 8 weken te beantwoorden. ????? Hoezo/ urgentie-klacht veiligheid enzovoort. Enfin, maar afwachten. Na 8 weken niets gebeurd. Tot na nieuwjaar maar gewacht, nog niemand die iets doet... u snapt het al, ik heb weer een bericht gestuurd 9-1 en gebeld en 10 januari kwam het proces dan echt op gang. Er is nu een noodvoorziening getroffen maar nog niet opgelost.

Dit gebeurd m.i. te vaak. We hebben een probleem. We melden dit aan het betreffende loket. Dan zou ik graag zien dat we gebeld worden, dat men uitvraagt hoe ernstig het is en dan zoekt naar oplossingen.... Natuurlijk, niet iedere klacht is even zwaar en moeilijk, maar ik mis de opvolging, de houding en de dienstbaarheid.

Daarvoor hebben we een gemeente met mensen die hun werk naar behoren moeten uitvoeren. Hier stoor ik mij dus aan en dit moet echt gaan veranderen. Daar wil ik mij hard voor maken als ik in de raad zitting mag nemen. Proberen adequaat en effectief problemen op te lossen.

En als ik dan het artikel lees in de Stentor van 23-1, zie onderstaand waarin staat; " Wij kunnen onze verharde wegen op dit moment, als gevolg van de aanhoudende natte periode, niet op het gewenste niveau krijgen etc..... wel wordt zodra het weer het toelaat normaal onderhoud uitgevoerd. De verbeteringen worden hoe dan ook voor het toeristenseizoen uitgevoerd" ??? 

Hoezo voor het het begin van het seizoen, ik stuur begin oktober een serieuze klacht en er gaat nu iets aan worden gedaan, na herhaaldelijk aan de bel te trekken? Dit kan echt anders Epe!

Wij zijn burgers van de gemeente, de toerist is erg belangrijk, maar je eigen burgers zeer beslist ook.