De soap rond de herontwikkeling van het gebied rond het hertenkamp.

Kernvraag dat op het bordje van de coalitie NieuweLijn, CDA, SGP CU, GroenLinks, GemeenteBelangen en Epe Liberaal ligt; We hebben de kiosk gesloopt om vervolgens..... ???

Weet u het nog?

Sloop kiosk

De gemeente heeft in het najaar van 2018 de kleine kiosk van John van Barneveld gesloopt. Zeer tegen de zin in van die vele bewoners, omwonenden en toeristen die met zo veel plezier een ijsje kochten als ze het hertenkamp een bezoekje brachten.

De ondernemers in de omgeving hebben deze college actie nooit begrepen. De kiosk vormde zo’n mooie aanvulling op hun horeca.

Wat komt er voor terug?

Inmiddels heeft het college wat stappen gezet om te komen tot in hun ogen een betere invulling van het gebied rond het hertenkamp. De verantwoordelijke wethouder, dhr Scholten, voert nu gesprekken met omwonenden en betrokken inwoners en vijf initiatiefnemers die een plan hebben ingediend.

De VVD vindt het uitstekend dat de wethouder aan de voorkant draagvlak zoekt.

Wat we minder goed begrijpen is waarom John van Barneveld, de vorige eigenaar van de kiosk niet mee mag praten over de hernieuwde ontwikkeling van dit gebied. Het is nog volstrekt niet duidelijk welke kant het opgaat. Komt er een kleine kiosk, waar veel draagvlak voor bestaat. Of wordt de ontwikkeling grootschalig? Waarom mag de 1 wel mee doen en John van Barneveld niet.

We hebben geen idee.

De VVD heeft daarom eerst maar vragen gesteld.