Heerderweg, de antwoorden zijn binnen.

Enkele weken geleden hebben wij aan het College enkele vragen gesteld naar aanleiding van commentaar / vragen uit de buurt die wij mochten ontvangen. Het ging daarbij om de overlast die men ondervindt als gevolge van de grootschalige renovatie van de Heerderweg.

Vraag 1 was of het College zich herkende in de probleemstelling dat omwonenden, niet zijnde direct aanwonenden, veel extra kilometers moesten maken als mede dat e.e.a. leidt

tot inkomstenderving van de lokale middenstand. Het College geeft aan zich niet in deze problematiek te herkennen. Zij is van mening dat de gerealiseerde verkeersmaatregelen zijn genomen na een uitgebreid participatietraject met omwonenden van de Heerderweg.

Onze tweede vraag was of het College bereid is mee te werken om middels een uitbreiding van de ontheffing naar omliggende straten de problematiek te verlichten. U raadt het al, het College is dat niet van plan.

Vanzelfsprekend vinden wij als VVD dit een gemiste kans. Natuurlijk is er sprake geweest van een langdurig traject vooraf, waarbij vooral de kap van de bomen van onze mooie entreeweg naar Epe tot grote discussies heeft geleid. En ja er zijn verkeersmaatregelen genomen voor direct aanwonenden. Dat neemt echter niet weg er ook zoiets is als voortschrijdend inzicht. Zeker voor omwonenden is niet altijd vooraf goed in te schatten wat de consequenties zijn van overheidsingrepen. Goede bereikbaarheid van huis en haard is daarbij een primaire behoefte. De voorgestelde maatregelen zijn daarbij puur administratief van aard en vereisen verder geen infrastructurele maatregelen, aanvullende fondsen e.d. terwijl de service naar burgers en vooral het gevoel van gehoord te worden alleen maar toeneemt. Ondertussen zorgt de druk op de enkele beschikbare wegen voor steeds slechtere omstandigheden zoals de foto's duidelijk laten zien.

Hier laat het College een duidelijke kans liggen.

Daarom: VVD, Lokaal Anders!