Verkeersveiligheid in onze vier dorpen

Deze week was het weer de beurt aan onze fractie voor een bijdrage in Rondom de Sprengen. Lees verder voor het volledige artikel.

De zomer en vakantie zijn weer voorbij. Dat betekent dat het normale leven weer op gang komt. Mensen gaan weer naar het werk en de kinderen gaan weer naar school. Dat betekent dat het weer drukker wordt op de wegen in onze mooie dorpen. Ook met nieuwe verkeersdeelnemers; soms kwetsbare of onervaren verkeersdeelnemers.

Verkeersveiligheid staat bij ons als VVD zijnde hoog in het vaandel. Wij maken ons daarom ook hard om onze (onverharde) wegen en fietspaden, kruisingen en rotondes zo veilig mogelijk in te richten.

Als voorbeeld; de kruising op de Meent. In de periode 2017-2023 hebben er 12 geregistreerde ongevallen plaatsgevonden, waarvan 6 met letsel. Het betreft in alle gevallen ongevallen met alleen motorvoertuigen. Wij als VVD-fractie maken ons hier zorgen over en hebben daarom de wethouder gevraagd wat het college kan doen om de verkeersveiligheid te vergroten. Een maatregel op korte termijn is het plaatsen van extra drempels aan de zijde van de Zuukerenkweg. Hier zijn wij als VVD zijnde erg blij mee, hopende dat hiermee de verkeersveiligheid wordt verhoogd.

Later dit jaar zal ook het fietspad over het oude spoor besproken worden, beter bekend onder de noemer F50. Belangrijke onderdelen van het voorstel zijn hoe om te gaan met de kruisingen op Laan van Fasna ter hoogte van de manage, Laan van Fasna-Deventerstraat en de Eekterweg.

Wij als VVD zijnde hopen op een voorstel waarin er een goede balans ontstaat tussen fietsers, voetgangers en automobilisten. Dit zodat een ieder op tijd, veilig en snel naar zijn/haar plaats huis, werk of school kan komen.

Heeft u een vraag over een verkeerssituatie bij u in de straat of wijk? Of maakt u zich zorgen over de verkeersveiligheid? Wij komen graag met u in gesprek om uw belang te dienen in de gemeenteraad. Natuurlijk mag u ons ook mailen met andere vragen over onze vier mooie dorpen.

Wij vergaderen iedere maandagavond, als fractie zijnde, op het gemeentehuis. Wilt u een keer aanschuiven? Wees van harte welkom. Voor meer informatie kunt u mailen naar:

Manon Tibben mdtibben@epe.nl

Bert Halkers lhalkers@epe.nl