PERSBERICHT: VVD steunt verkeersplan Vaassen van de ondernemers

De VVD is altijd voorstander geweest van een grote bereikbaarheid van de winkels in het centrum. Dat betekent concreet dat het autovrij maken van de Dorpsstraat in Vaassen en een poging daartoe in de huidige kwetsbare economische situatie niet aan de orde is. Klanten moeten namelijk op een laagdrempelige wijze de winkels kunnen bereiken. De VVD dient hiervoor in de Raadsvergadering van 22 januari 2015 een motie in.

De VVD heeft geen moeite om het centrum van Vaassen autoluw in te richten.

Een initiatief dat daarom aandacht verdient is het voorstel van de ondernemersvereniging Vaassen. Het is een interessante en realistische verkeersvariant die tevens financieel aantrekkelijk is.

Het college is een zeer geruime tijd in gesprek met de ondernemersvereniging en de VVD begrijpt niet goed, waarom het college de verbinding met de ondernemers heeft losgelaten. Aangezien nu duidelijk is geworden, dat het college het voornemen heeft het plan van de ondernemersvereniging op kritieke punten niet volledig over te nemen.

De VVD wil de koers van het college in de Raad kunnen bespreken, omdat het door hen voorgestelde ontwerp verkeersbesluit onvoldoende rekening houdt met de realiteit in combinatie met de wens van de Vaassense bevolking. Het verkeersbesluit zien wij als een eerste stap naar een mogelijk volledig autovrij centrum van Vaassen.

In november 2014 heeft het college een ontwerpbesluit verkeerscirculatieplan Vaassen bekend gemaakt. Tegen dit besluit kon bezwaar worden gemaakt. In principe bespreekt de Raad het verkeersbesluit niet meer.

Heeft u nog vragen dan kunt u zich in verbinding stellen met onze woordvoerder verkeer Jordy Aalberts

Hij is bereikbaar onder telefoonnummer 06-13231982.