Blog: VVD meest constructieve partij in Epe

Tijdens de afgelopen begrotingsbespreking kwamen vele onderwerpen aan de orde maar werd er weinig gestemd. Er was namelijk weinig nieuw beleid om over te oordelen. Gedurende de gehele begrotingsbesprekening heeft de VVD zich kritisch doch constructief opgesteld.

Hoewel onze eigen constructieve inbreng enkel door D'66 werd gesteund heeft de VVD fractie uiteindelijk niet alleen ingestemd met de begroting, maar ook met het plaatsen van twee extra bushaltes in Epe en het vrijmaken van extra budget voor co-financiering, wat van ons nog hoger mocht zijn.Van de motie om extra aandacht te besteden aan jonge mantelzporgers werd door de wethouder bevestigd dat men hier scherp op zit. Het is ook een taak van jeugdzorg dit te constateren. Omdat wij als VVD tegen het stapelen van beleid zijn en zeker als het kopieren van beleid betreft, konden wij hier niet mee instemmen.

De rest van de raad kon helaas niet instemmen met geld bestempelen voor de Hezebrink, maar was wel bereid alvast €85.000,- uit te trekken voor de Kouwenaar in Vaassen, hetgeen wij wilden stoppen. Wij hadden dit liever in overwogen beleid gezien in plaats van de suggestie te wekken dat er cadeautjes worden uitgedeeld.

Al met al bleek de VVD van alle fracties de meest constructieve te zijn en uiteindelijk de fractie te zijn met de breedste ondersteuning voor beleid voorgesteld door de coalitie en de oppositie. Hopelijk dat de coalitiepartijen een zelfde houding aan zullen nemen de komende jaren. Zeker nu het college heeft aangegeven pas vanaf volgend jaar aan nieuw beleid te zullen gaan denken. Goed voorbeeld doet goed volgen.