12 oktober vorige jaar dien ik een klacht in
omdat de onverharde weg in Epe aan de Koepelweg, waar ik woon, vol gaten en
spoorvorming zit. Hier moet snel iets aan gebeuren. Onze buurman is ruim 90
jaar en als deze fietst en komt zijn voorwiel in zo'n gat dan kan het goed fout
gaan. Dus de noodzaak aangegeven aan de gemeente voor een snelle actie. Er komt
een brief een dag later met de melding: "Wij streven ernaar uw brief
binnen 8 weken te beantwoorden. ????? Hoezo/ urgentie-klacht veiligheid
enzovoort. Enfin, maar afwachten. Na 8 weken niets gebeurd. Tot na nieuwjaar
maar gewacht, nog niemand die iets doet... u snapt het al, ik heb weer een
bericht gestuurd 9-1 en gebeld en 10 januari kwam het proces dan echt op gang.
Er is nu een noodvoorziening getroffen maar nog niet opgelost.
Dit gebeurd m.i. te vaak. We hebben een
probleem. We melden dit aan het betreffende loket. Dan zou ik graag zien dat we
gebeld worden, dat men uitvraagt hoe ernstig het is en dan zoekt naar
oplossingen.... Natuurlijk, niet iedere klacht is even zwaar en moeilijk, maar
ik mis de opvolging, de houding en de dienstbaarheid.
Daarvoor hebben we een gemeente met mensen
die hun werk naar behoren moeten uitvoeren. Hier stoor ik mij dus aan en dit
moet echt gaan veranderen. Daar wil ik mij hard voor maken als ik in de raad
zitting mag nemen. Proberen adequaat en effectief problemen op te lossen.
En als ik dan het artikel lees in de
Stentor van 23-1, zie onderstaand waarin staat; " Wij kunnen onze verharde
wegen op dit moment, als gevolg van de aanhoudende natte periode, niet op het
gewenste niveau krijgen etc..... wel wordt zodra het weer het toelaat normaal
onderhoud uitgevoerd. De verbeteringen worden hoe dan ook voor het
toeristenseizoen uitgevoerd" ???
Hoezo voor het het begin van het seizoen, ik stuur begin oktober een serieuze klacht
en er gaat nu iets aan worden gedaan, na herhaaldelijk aan de bel te trekken?
Dit kan echt anders Epe!
Wij zijn burgers van de gemeente, de toerist is erg belangrijk, maar je eigen burgers zeer beslist ook.